(opdateret 22. januar 2020)

Handelsbetingelser på apopharm.dk

INDLEDNING

Disse handelsbetingelser gælder for køb foretaget af forbrugere på denne webshop, som ejes og drives af:

Apo Pharm Aps,
CVR-nr. 15226072
tlf. nr. 28556430
Email: info@apopharm.dk
Ringstedvej 173
4300 Holbæk

(herefter kaldet ”apopharm.dk” eller ”vi”).

Vi anbefaler, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du handler på webshoppen. Betingelserne gælder i det tilfælde, hvor der ikke er indgået andre skriftlige aftaler mellem dig som køber og Apopharm.dk som sælger. Alle aftaler indgås på dansk og hvis der findes dokumentation og vejledning i form af produktbeskrivelser og brugervejledninger til varen, følger disse med din leverance fra Apo Pharm. Ønsker du yderligere oplysninger eller rådgivning fra Apo Pharm´s side, er denne udelukkende af vejledende art.

BESTILLING AF VARER

Du kan bestille online 24 timer i døgnet. Vi håndterer løbende bestillinger, og du kan kontakte os på mail på ovenstående mailadresse, vi bestræber os så vidt muligt på at vende tilbage indenfor 24 timer – som oftest inden.

Når du afgiver en ordre, modtager du en autogenereret e-mail med en bekræftelse på ordren. Når vi har pakket din ordre og afsendt ordren, så modtager du via e-mail en faktura, som er vedhæftet, som pdf-fil. Samt en besked fra DAO365 om at din pakke er indleveret og på vej til dig. Du får en ny besked når pakken kan afhentes hvis ikke den er leveret til din privatadresse.

Hvis du senere ønsker at få tilsendt et nyt eksemplar af din faktura eller ordrebekræftelse, kan du sende en mail til info@apopharm.dk.

Du er selv ansvarlig for, at de kundeoplysninger, som du indtaster som led i et køb, er korrekte, idet vi ikke efterfølgende validerer eller kontrollerer disse oplysninger.

PRISER OG BETALING

På apopharm.dk kan du benytte følgende betalingskort:

  • VISA/Dankort
  • VISA
  • VISA Elektron
  • MasterCard
  • American Express


Der opkræves ikke kortafgift på apopharm.dk. Vi bruger ikke forsendelse pr. efterkrav, giro eller checks. Alle opgivne priser er i DKK og inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser og opdateres løbende.

Betaling for bestilling sker ikke, før vi har afsendt varer til dig. Først da vil beløbet blive trukket på din konto. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet. De oplysninger, du indtaster ved brug af betalingskort, sendes direkte til Nets i krypteret form, dvs. det kun er Nets, som kan læse disse oplysninger. Apo Pharm har ikke adgang til oplysningerne.

LEVERING

Varer bestilt på apopharm.dk leveres i Danmark, Grønland, Færøerne, Sverige og Island.

Gratis fragt ved køb over 249 kr, jf. nærmere om betingelserne nedenfor, tilbydes kun i Danmark.

Apo Pharm bestræber sig på at bestilte varer til Danmark leveres inden for 3-4 hverdage, dog må der påregnes lidt længere leveringstid i forbindelse med højtider og ferier.

Uden for Danmark (Grønland, Færøerne, Sverige, og Island) kan vi ikke garantere en bestemt leveringstid, da leveringen afhænger af det lokale lands postvæsen og eventuelle toldmyndigheder. Forventet leveringstid til Grønland og Færøerne er 17-27 hverdage, mens Sverige og Island er 2-4 hverdage.

Levering af varer fra Apopharm.dk anses for sket, når forbrugeren har fået varen udleveret.

Forsendelsen af varer sker med DAO365 når der sendes til Danmark, mens forsendelser til Grønland, Færøerne, Sverige og Island sker med PostNord.

Fragtgebyr i Danmark
  • Ordrer på 249,- kr. eller derover: Fri fragt.
  • Ordrer på mindre end 249,- kr., der sendes til privatadresser: kr. 29,-.
  • Ordrer leveres ikke til erhvervsadresser medmindre det er muligt at levere den til en pakkeshop i nærheden der fungere som DAO365 afhentningssted.
Fragtgebyr i øvrige lande


Ved levering af varer til Grønland, Færøerne, Island og Sverige opkræves et fragtgebyr på kr. 250,- uanset ordreværdien.

AFBESTILLING OG ANNULLERING

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet ordre (som endnu ikke er afsendt) skal du blot sende os en e-mail til info@apopharm.dk vedr. afbestillingen. (HUSK at opgive ordre-nummeret)

FORTRYDDELSESRET

Der er 14 dages fortrydelsesret, regnet fra den dato du modtager varen, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i en ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Fortrydelsesretten udøves ved at sende en meddelelse til os herom via e-mail info@apopharm.dk, du behøver ikke angive nogen bestemt grund til fortrydelsen.

BEMÆRK: Du kan ikke udøve fortrydelsesretten ved blot at nægte at modtage varen eller ved at undlade at afhente den ved transportøren, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Hvis du sender en meddelelse om fortrydelse af købet, skal du efterfølgende returnere varen til os. Du skal returnere varen uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du gav meddelelse om, at du ville fortryde købet. Vi kan kræve dokumentation for, at varen er afsendt inden fristens udløb, så det er en god ide at få en kvittering for indlevering i tilfælde af forsinkelser hos postvæsenet.

Udfyld fortrydelsesformularen, som du finder via dette LINK (Husk at udfyld ordrenummer):

Fortrydelsesformularen og de fortrudte varer pakkes forsvarligt og sendes retur til følgende adresse:

Apo Pharm ApS
Ringstedvej 173
4300 Holbæk
Mrk. Retur

BEMÆRK: Fortrydelsesretten gælder ikke for varer, hvor du har fjernet forseglingen/emballagen, og hvor varen af hensyn til sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret.

Som følge heraf har du eksempelvis ikke mulighed for at fortryde køb af homøopatiske lægemidler eller produkter til personlig pleje hvor emballagen/forseglingen er brudt.

BEMÆRK: Du er selv ansvarlig for eventuelle skader, som kan opstå under transporten. Bemærk også, at du selv skal bære omkostningerne forbundet med returnering af varen, medmindre vi har leveret varen til dig ved en fejl, eller hvis varen ved modtagelsen har været beskadiget eller defekt. Vi har ikke mulighed for på forhånd at angive prisen for returforsendelsen, da dette bl.a. afhænger af varens vægt, valg af transportør mv. Det er dog sandsynligt, at returforsendelsen vil koste mindst det samme som dét, du selv har betalt i webshoppen for levering (forudsat at leveringen ikke har været gratis).

Returnerede varer bør være i god og ubeskadiget stand. Hvis returnerede varer viser tegn på skade eller brug ud over hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på hæfter du for forringelse af varens værdi. Vi anslår en eventuel værdi ud fra en konkret vurdering af den returnerede vare.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Betaling for varen bliver tilbageført snarest muligt og under alle omstændigheder senest 14 dage efter vores modtagelse af din meddelelse om fortrydelse. Vi forbeholder os dog retten til at tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen/varerne retur til inspektion, eller indtil du har fremlagt dokumentation for, at varen er returneret, alt efter hvilket tidspunkt der er tidligst.

Hvis du ophæver købet i overensstemmelse med disse betingelser, refunderer vi købsprisen. Medmindre du har givet os instruks om andet, vil vi foretage tilbagebetalingen under anvendelse af samme betalingsmiddel, som du benyttede til at foretage den oprindelige transaktion.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Hvis du ønsker mere information vedrørende din 14-dages fortrydelsesret, kan du besøge Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

REKLAMATION OG KLAGER

Købelovens mangels-regler kan finde anvendelse på varekøb.

Du har som udgangspunkt 2 års reklamationsret fra varens modtagelse ifølge købeloven, såfremt du mener, at den vare, du har modtaget, er mangelfuld.

Du skal indenfor ”rimelig tid” efter at have konstateret en fejl/mangel ved varen, give apopharm.dk besked herom på e-mail til info@apopharm.dk eller på nedenstående fysiske adresse.

Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Hvis du reklamerer over en vare, skal du skriftligt beskrive manglen / fejlen og vedlægge en kopi af din faktura.

Hvis din reklamation er berettiget (varen er mangelfuld), kan du enten få varen ombyttet, repareret, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation, og (rimelige) fragtomkostninger refunderes til dig.

Varen sendes til:

Apo Pharm ApS
Ringstedvej 173
4300 Holbæk
Mrk. Reklamation

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis du ønsker at udøve din reklamationsret, kan du skrive en e-mail til os på følgende adresse: info@apopharm.dk.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til vores Kundecenter på e-mail info@apopharm.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, via www.forbrug.dk. Du kan også anvende EU-kommissionens online klageportal, hvilket dog hovedsageligt vil være relevant, hvis du er forbruger med bopæl uden for Danmark. Du finder klageportalen HER.

E-MARKEDSFØRING

Der udsendes lejlighedsvis e-mail-reklamer fra os på www.apopharm.dk med gode tilbud, nyheder og andre vigtige informationer for dig som kunde. Du vil ikke modtage reklame som ikke har noget med Apo Pharm at gøre. Vi passer ligeledes godt på din e-mail og den vil aldrig blive videregivet. Du kan til enhver tid afmelde dig.

KUNDEKONTO

Når du køber på Apopharm.dk bliver der automatisk oprettet en kundekonto til dig, hvor du vil kunne se ordrebekræftelse, tidligere ordrer og status på dine nuværende ordrer. Kontoen er udelukkende tiltænkt som en service, så du nemt kan finde relevante oplysninger og nemmere kan bestille i fremtiden. Kundekontoen indeholder kun de informationer du afgiver ved købet (navn, adresse, tlf. nr. og e-mail).

Du kan til enhver tid bede om at din kundekonto bliver slettet, ligesom det forholder sig med alt anden persondata. Læs mere i vores Persondatapolitik.

PERSONDATAPOLITIK

Alle modtagne informationer vil blive opbevaret i 5 år på betryggende vis, og vil alene være tilgængelige for betroede medarbejdere. Du kan læse mere uddybende omkring vores persondatapolitik lige HER.

De informationer, vi modtager i forbindelse med købet (navn, adresse, tlf. nr. og e-mail) bruges kun til behandling af din ordre. Disse personoplysninger transmitteres ikke krypteret til virksomheden.

Der anvendes ikke logstatistik hos Apopharm.dk

Jævnfør Persondataloven oplyser vi forespørgsler om registreret oplysninger og på baggrund af evt. indsigelser foretager vi sletning i det omfang det ønskes.

Personoplysninger opbevares ikke krypteret. Ønsker du dine oplysninger slettet kan du skrive til info@apopharm.dk.

FARVER

Selvom vi har gjort en stor indsats for at angive farver og kvaliteter så nøjagtigt som muligt, kan computeres farver og skærmopløsninger variere. Mindre farveafvigelser betragtes derfor ikke som en mangel i købelovens forstand.

SIKKERHED

Alle betalinger på apopharm.dk foregår gennem en sikker forbindelse, der er godkendt og kontrolleret af Stripe. Alle indtastede bankoplysninger er krypterede, og det er kun Stripe, der kan læse informationerne. Apo Pharm har ingen rettigheder hertil.

Når du har godkendt en bestilling og betalt med betalingskort, kan der også kun hæves det beløb på din konto, som du har godkendt.

PRIVATLIVSPOLITIK

Vi indsamler, behandler og lagrer data i overensstemmelse med Databeskyttelsesforordningen, samt Databeskyttelsesloven. Hvis du ønsker mere information vedrørende de oplysninger, som vi indsamler, og måden, hvorpå de bruges, henvises der til vores privatlivspolitik.

LOVVALG

Disse handelsbetingelser og enhver købsaftale vedrørende køb af varer fra os er underlagt dansk ret.

PRISFEJL OG LIGNENDE

I tilfælde af prisfejl og lign. kontakter vi dig hurtigst muligt for at finde en løsning.

BILAG 1: FORTRYDELSESFORMULAR

Fortrydelsesformularen udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.

Hent fortrydelsesformularen HER.